Діагностика дизельних двигунів

Диагностика и ремонт дизельного двигателя

Незважаючи на те, що давно вже стало ясно – дизель економний тільки до моменту поломки – зростання популярності саме дизельних двигунів не спадає. Частково тому що автолюбителі стали дбайливіше і відповідальніше ставитися до своїх «ластівок». А частково, на жаль, по більш простої причини – вірі в те, що «це мене не торкнеться».

Справедливості заради варто відзначити, що автомобілі на дизельному паливі загатили вулиці набагато спритніше, ніж стали з’являтися дійсно надійні сервісу дизельних двигунів для їх обслуговування. Хоча вартість обслуговування та діагностики дизельного двигуна не змінилася і все також висока. І з цим складно щось вдіяти – всі процедури, що проводяться з дизелем, стабільно займають більше часу і вимагають більш серйозно підготовлених фахівців в порівнянні з бензиновими авто або авто на газу. Крім цього, діагностика і ремонт дизельних двигунів вимагає також особливого обладнання та інструментарію.

Що ж такого складного в діагностиці несправності, коли справа доходить до дизельного двигуна? Справа в тому, що у дизельного мотора дуже мало параметрів, які дозволяли б швидко знайти джерело проблеми або поломку. Як мінімум, виникає проблема з паливо-повітряної сумішшю – вона настільки різна, що неможливо швидко проаналізувати і визначити, наскільки вона багата або бідна щодо того чи іншого режиму. Для цього фахівця доводиться збирати безліч непрямих показників і на основі цих даних робити висновки, що нічим не легше розслідування якогось злочину.

Що включає в себе діагностика дизельних автомобілів?

Диагностика дизельного двигателя

Перед початком будь-яких робіт з автомобілем між власником та фахівцем відбувається діалог, в ході якого фахівець з’ясовує, що саме послужило й викликало занепокоєння. Ця інформація може допомогти, звузивши коло можливих проблем.

Після цього фахівець особисто оглядає автомобіль, особливу увагу приділяючи тим зонам, які викликали найбільшу підозру – виходячи з розмови з власником авто. Все це завершується повною і всеосяжною комп’ютерною діагностикою дизельного автомобіля.

Всі помилки, які видає комп’ютер, перевіряються фахівцем, що дозволяє підібратися ближче до джерела поломки. Дані кілька разів перевіряються на предмет схожості або розбіжностей – це робиться для того, щоб мінімізувати постановку некоректного «діагнозу». Потім вся отримана інформація про несправності обговорюється з власником автомобіля, обговорюється також і вартість наступних робіт, якщо в них є необхідність.

З усього вищесказаного випливає, що самостійна діагностика дизельного двигуна, звичайно, можлива. Є питання тільки до її якості. Звичайно, є ситуації, коли немає можливості дістатися до дизель сервісу і тоді згодиться хоч якась. Але зараз ми спробуємо розібратися у всіх тонкощах проводяться при діагностиці процедур, щоб розставити всі крапки над «i».

Чому так важлива діагностика дизельного двигуна?

Правильне проведення діагностики (і своєчасне техобслуговування) – запорука ефективного ремонту, якщо в ньому все ж виникне потреба. Як мінімум, при правильній та своєчасній діагностиці системи харчування дизельного двигуна всі профілактичні і ремонтні роботи можна провести з найвищою оперативністю.

Дизельні мотори так полюбилися автовласникам за підвищену надійність всіх механізмів в порівнянні з бензиновими побратимами. Зазвичай при цьому люди забувають, що існує логічний зв’язок між надійністю і дорожнечею ремонту такої надійності в разі виходу її з ладу. Забувають також, що зношені елементи вимагають оперативної заміни. Aдже це – гарант безперебійної безпроблемної роботи мотора. Як правило, несподівані й «на рівному місці» поломки виникають вкрай рідко – і ті мають під собою якісь причини, наприклад, заводський брак. Але це окремий випадок. Основна ж причина поломок – неуважність і свідоме небажання показуватися в дизель сервісі для проведення діагностики або техогляду.

Деякі деталі дизельного двигуна не є критичними і майже не мають впливу на його роботу, що робить можливим їх діагностику і навіть заміну «в умовах гаража» або навіть на дорозі, за фактом виявлення. Але є також досить барвисті ознаки, при появі яких абсолютно точно пора відвідати дизель сервіс:

    • З вихлопної труби виходить непомірна кількість диму невластивого кольору: чорний швидше за все свідчить про брак тиску в форсунці, білий – про занадто високий тиск;
    • Двигуна підозріло постукує і шумить, чого до цього не спостерігалося;
    • Двигун не запускається взагалі або «через раз» – особливо в холодну пору року;
    • Двигун глухне під час руху, особливо на великій швидкості;
    • Потужність значно знижується під час їзди;
    • Приріст витрати палива;
    • Підтікає або нехарактерно шумить паливний насос високого тиску (ПНВТ).
        Це може свідчити як про несправності в вузлах двигуна, так і менш очевидних поломки – в будь-якому випадку, при виявленні таких характерних ознак, слід поспішити зі зверненням в дизель сервіс за діагностикою. Яка посприяє виявленню причин неполадок.

Методи діагностики дизельних автомобілів

Диагностика дизельных двигателей в Киеве

Як вже було сказано, навіть простий огляд в умовах автосервісу буде набагато якіснішим. Тут і правильне освітлення, і сила-силенна доступного устаткування – і, найголовніше, фахівці, які точно знають, що роблять. Все це в сумі значно полегшує пошук несправностей дизельного двигуна, який, слід нагадати, досить цікавий конструктивно і якщо щось полегшує роботу з ним – це величезний плюс.

Отже, які ж бувають методи діагностики дизельних двигунів?

        1. Комп’ютерна діагностика – один з найбільш «прогресивних» методів діагностики на сьогоднішній день, складається з аналізу роботи електроніки та всіляких електронних датчиків;
        2. Акустична діагностика – більш класичний варіант, який дозволяє виявити самі поверхневі з неполадок;
        3. Метод вимірювання відхилень в роботі в порівнянні із заводськими параметрами, точність методу повністю залежить від коректності проведення замірів.

Комп’ютерна діагностика дизельних двигунів

Компьютерная диагностика дизельных двигателей

При проведенні комп’ютерної діагностики двигуна відбувається реєстрація сигналів від різних датчиків та систем автомобіля за допомогою спеціального комп’ютерного обладнання. І якщо їх параметри відрізняються від тих, що вважаються «нормою» – формується повний звіт про помилки, в який включаються дані ще і суміжних систем, адже вони теж можуть впливати на роботу і поломку двигуна. Комп’ютерна діагностика охоплює безліч систем двигуна – від паливної до керуючої. Наприклад, за допомогою комп’ютера обстежується наступне:

            • Електричні вузли форсунок і їх функціонал;
            • Блоки циліндрів та рівні компресії;
            • Сканування показників всіх датчиків двигуна та вакуумних перетворювачів.

Таким чином, комп’ютерна діагностика паливної системи дизельного двигуна грає важливу профілактичну роль – саме так можна виявити невеликі збої, які в перспективі розвинуться в більш серйозні та запобігти їм. Це економія часу і водія, і фахівців.

Чи робити комп’ютерну діагностику автомобіля перед покупкою самостійно? Тільки якщо Ви впевнені в своїх силах або поблизу немає достатньо великої та серйозної СТО, тому як послуги маленької і несерйозною можуть виявитися мінімальними, поверхневими і недостатніми для того, щоб дізнатися реальну цілісність і «не аварійність» купованого транспортного засобу. А хороший, повноцінний аналіз допоможе виявити всі несправності і вибудувати оптимальний план ремонту. До того ж «просту» комп’ютерну діагностику паливної системи Ви можете зробити і самі.

Акустична діагностика дизельних двигунів

Акустическая диагностика дизельных двигателей

Акустичний огляд дизельного двигуна передбачає перебування несправностей движка при працюючому заведеному моторі – по звуку, як це можна зрозуміти з назви. Є ряд характерних звуків, «відповідають» за ту чи іншу несправність. Звичайно, будь-який автовласник здатний визначити, що двигун його авто звучить не так, як зазвичай, але тільки досвідчений фахівець може правильно класифікувати звуки і зрозуміти, що до чого.

Наприклад:

            1. Про те, що потрібна заміна корінних підшипників або шліфування коленвала свідчить поява глухого «дзвону» металу при різкому натисканні педалі газу під час холостий роботи двигуна. Частота дзвону залежить від оборотів коленвала і їх кількості;
            2. Знос шатунних підшипників визначається за допомогою послідовного відключення форсунок, при цьому «дзвін» набагато більш виразний;
            3. Про знос поршнів можна судити по глухому постукування з боку поршневий групи при роботі двигуна на малих обертах;
            4. Своєрідне «цокання», яке важко сплутати з чимось іншим через його частоту повторення, швидше за все, повідомляє про перевищення норми відстані в клапанах;

І так далі.

Якщо натренувати достатню «наслушанність», то частина з несправностей автовласник зможе визначати і самостійно, а деякі з них – навіть ремонтувати, в силу їх відносну простоту. Особливо, якщо поломка сталася не в який-небудь з життєво важливих систем дизельного авто.

Вимірювання відхилень в роботі дизельного двигуна

Диагностика дизеля

Третій спосіб може здатися досить несподіваним, оскільки в ньому звіряються деякі фактичні величини роботи двигуна з тими, які представлені в техпаспорті. У процесі такої перевірки шукаються «відхилення» від заданих норм. Спосіб в общем-то успадковує принцип комп’ютерної діагностики дизельного двигуна, тільки робиться без допомоги комп’ютера, а за допомогою більш примітивних пристроїв, одне з яких називається, наприклад, компрессіометр.

Так ось, вимірюються фактичні параметри та показники і тут же порівнюються з техпаспортнимі на предмет відповідності. Таким чином можна виявити знос поршневої групи, що веде до капремонту, так і несправності системи клапанів, які можна часто привести в норму, відрегулювати зазори або притиранням самих клапанів. Також для розуміння що стало причиною падіння рівня компресії можна спробувати наступний спосіб: налити в усі циліндри трохи моторного масла і провести заміри ще раз. Якщо показники підскочили в порівнянні з попередніми – поршнева група несправна. Якщо ж показники компресії стабільно низькі, то це говорить про неполадки в механізмі клапанів.

Діагностика має на увазі:

            • комп’ютерну діагностику дизельного двигуна;
            • вимір компресії;
            • оцінку картерних газів;
            • оцінку стану камери згоряння і циліндрів;
            • вимір можливих витоків в циліндрах.

Компанія Аверс-Центр Бош Авто Сервіс виробляє комп’ютерну діагностику приладами: Navigator TXT (Texa), KTS-530 (Bosch), DIAMOND (Delphi), DST-PC (Denso), VAG-COM (Scoda, Audi, VW), TECH- 2 (Opel, Suzuki, Saab), Mastertech (Toyota), VCADS-pro (Volvo вантажні), Star Diagnosis (MB), GT-1 (BMW).

Після різнобічної діагностики визначаються місця несправностей, оцінюється загальний стан автомобіля – працездатність паливної системи, клонували і распредвала. Всі ці попередні маніпуляції допоможуть фахівцям відремонтувати двигун швидше і ефективніше.

З усіх питань, щодо ремонту та обслуговування, звертайтесь за телефоном: 044 221 97 07,
044 564 60 02 або використовуйте форму зворотного зв’язку.