Ремонт блоків управління (бортових комп’ютерів) автомобілів

Налагоджена робота всіх елементів автомобіля – запорука її довгого і благополучного функціонування. Саме тому таку комплексну задачу як ремонт електронних блоків надійніше буде довірити професіоналам своєї справи. Адже саме ЕБУ (електронний блок управління) приймає інформацію від всієї системи і всіх датчиків автомобіля, і дає «зворотний» зв’язок. Пристрій його, щодо інших елементів автомобіля, достатньо унікально і найменший збій (Не кажучи вже про великі поломки) може повести за собою цілий ряд різних проблем. Якщо у вас виникають підозри щодо роботи електронної датчика управління вашого авто – краще звернутися до проблеми відразу ж, ніж отримати в результаті «раптовий» відмову ЕБУ.

Що таке ЕБУ і як зрозуміти, що він вийшов з ладу?

Настане час, коли всю «голу» механіку вітісніть Електронне управління автомобілем. Це спостерігається Вже зараз, переповнення безліччю плюсів, це комфортно, це Економічно и це, что Архів НАЙГОЛОВНІШЕ – безпечно.

Електронний блок керування автомобілем (найчастіше зустрічаються також абревіатури ЕБУ і ECU) – це «контролер» і координатор всієї системи автотранспорту, зокрема елементів, пов’язаних з роботою двигуна, впорскування і якості суміші, рівнем тиску турбіни, системою охолодження, клапаном оборотів холостого ходу і багатьом іншим. Якщо двигун – це серце автомобіля, то електронний блок управління – це, без сумніву, його (автомобіля) мозок. Крім цього, ЕБУ «моніторить» всю інформацію, що подається на нього з усіх наявних в транспортному засобі датчиків і складається з величезної кількості комплексних сполук.

ЕБУ складається з:

  • головного блоку;
  • виконавчих пристроїв;
  • контролирующих датчиков;
  • які, в свою чергу, складаються з мікросхем, транзисторів, резисторів і конденсаторів.

Основна функція електронного блоку управління – отримувати сигнали, на підставі яких контролювати і коригувати обсяги палива, яке наповнює двигун. Так встановлюється режим роботи двигуна і дозування пального. Система антиблокування, клімат-і круїз-контроль, система безпеки, АКП, система стабілізації – ось частина тих важливих систем, з якими ЕБУ знаходиться в постійному зв’язку.

Неможливо знайти електричний блок керування автомобілем, який складався б з матеріалів низької якості. Сама методика їх виготовлення і збірки непроста і відноситься до сфери високих технологій. Але, незважаючи на це, ЕБУ не є «вічним двигуном» і теж можуть піддатися несправностей і збоїв.

Своїми руками провести діагностику електронного блоку управління, не кажучи вже про його ремонті, провести вкрай складно, якщо не неможливо зовсім. Але про його несправність можна здогадатися за такими ознаками:

  • неадекватна (часто уповільнена) реакція педалей;
  • абсолютно випадковим включенням і вимиканням магнітоли і кондиціонера;
  • відсутність «входять» сигналів від будь-яких систем автомобіля – запалювання, бензонасоса, форсунок, клапанами і так далі;
  • порушення зв’язку з діагностичними блоками;
  • механічне пошкодження елементів ЕБУ.

Причини виходу блоку управління з ладу також досить різноманітні:

  • надзвичайні ситуації, в ході яких автомобіль піддавався сильної «струсу» або ж напевно «хапнув» під капот води;
  • спроба зняти акумулятор при включеному двигуні;
  • включення стартера при отсоединенной силової шини;
  • зношені мікросхеми, як і будь-які інші елементи ЕБУ;
  • «Стрибок» температури, який здатний привести до перегріву блоку управління двигуном;
  • крім перерахованих і очевидних, причиною несправності ЕБУ може стати і некваліфікований ремонт.

Автодіагностика блоку управління

Діагностика електронних блоків управління автомобіля в умовах станції технічного обслуговування відбувається в наступній послідовності:

  1. Починається все з перевірки систем подачі електроживлення;
  2. Далі проводиться огляд і оцінюється робочий стан запобіжників і реле;
  3. Потім вимірюється і порівнюється з тим, що зазначено в технічній документації опір датчика колінчастого вала;
  4. І нарешті, вирішальний момент, який дає зрозуміти, що проблема виникла саме в ЕБУ – відсутність імпульсу на форсунки і котушку запалювання.

Якщо діагностика показала, що ремонту – бути, то настає наступна фаза міні-діагностики, яка показує характер проблем, яке спіткало ЕБУ. Вони можуть бути механічними і програмними і способи їх вирішення – як і ціна – категорично не схожі між собою.

Програмний ремонт блоку управління – це перепрошивка або програмування. Оскільки ЕБУ запрограмований на ті чи інші функції, то не дивно, що можуть виникати проблеми саме з програмною частиною – адже ідеального комп’ютера все ще не винайшли. Причому програмні неполадки можуть виникнути також і через замикання або перегріву.

В ході ремонту механічних елементів ЕБУ виконується, крім ремонту безпосередньо, ще й очищення плат. Може виявитися, що деякі елементи блоку керування автомобілем вже не підлягають ремонту і їм буде потрібно заміна.

На що звернути увагу при виборі СТО для ремонту електронного блоку управління?

Як вже було сказано, ремонт ЕБУ – завдання непросте і вимагає особливої ​​кваліфікації, не кажучи вже про навичках. А тому до вибору місця, з яким ви довірите свою «ластівку», потрібно поставитися максимально серйозно.

Отже, складові гарного станції техобслуговування для ремонту ЕБУ:

  • особистий підхід до всіх клієнтів;
  • штат співробітників з високою кваліфікацією;
  • великий досвід роботи з різними комплектаціями і моделями автомобілів;
  • мгновенная реакция на поставленные вопросы и проблемы;
  • і останнє, але не менш важливе – великий діагностичний (і не тільки) інструментарій.

«Аверс-Центр» відповідає всім перерахованим вище вимогам і є авторизованим автосервісом мережі «Бош Авто Сервіс».

З усіх питань, щодо ремонту та обслуговування, звертайтесь за телефоном: 044 221 97 07,
044 564 60 02 або використовуйте форму зворотного зв’язку.